Sunday 11 July 2010

Csákberény

az elmúlt napokban fakanalat nemigen vettem a kezembe, no meg wifi sem volt a környéken, ennek tudható be a csend. Csákberényben voltunk ugyanis, apuéknál, ahol minden étkezés al fresco történik, a nagy fa alatt, ahogy kell. volt szalonnasütés, lekvárfőzés, zöldbabfőzelék, koviubi, csirkepöri, sárgabarackos-ribizlis clafoutis, ilyenek. ribizli és málna a bokorról, cseresznye a fáról.
feltankoltam jóféle Sáfrán borokból, friss tojásból, vacilláltam a bárányon, de végül most mégsem, mert tele a fagyasztóm, és nem mellesleg felfedeztem egy remek péséget Móron, Leitermann a neve és isteni a kraftlackl kenyerük (rozsos-tönkölyös-kovászos cipó), konkrétan a legjobb, amit valaha itthon boltban vettem, és az édes-sós "pancsos" perecük is isteni.
tegnap este jöttünk haza, ahogy a francia rokonság is. vacsora: Bocuse-féle :) túrókrém (túró, tejszín, olívaolaj, vörösborecet, sóbors, újhagyma, petrezselyem), kraftlackl kenyér, paradicsomsaláta, serrano, bor
utána meggy- és feketeribizlisorbet.

No comments:

Post a Comment