Friday 4 March 2011

farcement, fondü

reggeli: szokásos
ebéd ebben a vendéglőben, a teraszon a szikrázó napfényben. farcement-t ettem, ez egy savoyai specialitás, kicsit bigos-ízű: reszelt krumpli, szalonna, aszalt szilva volt benne. itt egy recept. utána még lecsusszant egy kis csokifondant. (a magam részéről ezt a fondant vagy moelleux kérdést feladom, abszolút összevissza használják a két szót a csokilávára meg a majdnem vagy egészen lisztmentes tortára). ez egy láva volt, méghozzá jóféle.
utána kiszánkóztam magam, úgyhogy vacsorára megérdemeltem, khmm, a fondüt.
közben megejtettem egy kis gasztroújságbeszerzést is: két Elle a table, Régal, Cuisine et vins de France. a Saveurs hiánycikk errefelé. meg kiegészítettem az eddig felhalmozott készletet ilyen kis briósra való cukorral (alapszükséglet).

2 comments:

  1. Ez a cukor nem sima szórócukor?

    ReplyDelete
  2. itthon asszem jégcukor néven fut. csak én valahogy sosem járok olyan helyeken, ahol lehet kapni, így egyszerűbb volt importálni :))

    ReplyDelete