Saturday 9 January 2010

maradékok és lazac

reggeli: smoothie, lágytojás+maldon só (mmmmm), pirítós, ill. a tegnapi süti maradéka. utána piac családilag: bent hatalmas tumultus, az őstermelők meg sehol. rossz hír: az 1-es tojást áruló néni átváltott 3-asra, amikor ezt szóvá tettem, úgy tett, mintha nem tudná miről beszélek és azt mondta, ez is ugyanonnan van. még az is lehet, hogy igazat mond, és ketreces volt az az 1-es is? meg se lepne.
nem volt semmi izgi hús, úgyhogy csak egy csirkemellet vettem. a halasnál viszont gyönyörű kilós lazacfilét láttam, úgyhogy azt is. hazaérve levágtam két szeletet vacsira, a maradék mintegy 70 dekás darabkát elraktam gravlaxnak. (só, cukor, kis vodka keverékébe)
ebédre összepirítottam a zöldséges kacsaragu maradékát rizzsel, és megszórtam friss korianderrel. jól ment hozzá a tavaly Esztertől kapott csopaki sárgabarackchutney.
uzsonnára E vendégeket hívott, úgyhogy csináltam egy adag citromos madeleine-t, nagy önmegtartóztatást gyakorolva csak egyet ettem. a gyerek négyet.
vacsora: lazacfilé baconos rozmaringos Puy lencsével.

No comments:

Post a Comment