Wednesday 3 February 2010

sütőben sült fánk, póréhagymsás laskagomba, véreshurka almával

reggeli: ugyanaz, mint tegnap. a gravlax ezennel elfogyott.
ebéd: anyukám átjött, és míg én oltásra vittem a kisebbik gyereket, összedobott egy kis pirított póréhagymás laskagombát, ez volt az ebédünk. Desszert: egy készülő "olaj helyett sütőben" cikkhez közben kipróbáltam Fűszeres Eszter sütőben sült fánkjait, pisztácia nélkül. Finom, de azt hiszem az én fánk-definíciómhoz hozzátartozik, hogy olajban (horribile dictu zsírban) sült. ez leginkább egy gyűrű alakú kalács, de annak jó, pláne Tintaleves szederdzsemével. leginkább reggelire tudom elképzelni.
a cikkhez egyébként mondjon ötleteket, aki tud: rántotthusit, sültkrumplit, fasírtot már csináltam sütőben, sőt, leginkább abban szoktam, ha nagyritkán kedvet kapok ezekhez. mi még? a lángos szerintem a fánk kategóriába tartozik, kenyérlángos nem lángos. holnap sütőben sült bundáskenyérrel kísérletezek.
vacsora: anyutól kapott házi véreshurka, kis vajon párolt almával, ahogy a franciák eszik.

No comments:

Post a Comment