Wednesday 7 April 2010

medvehagymás pogácsa, pizza, csillagánizs

reggeli: kalács vége, pirítva, kv
ebéd: sóska, krumplipüré, tükörtojás - nagyinál
délután vendégek jöttek, kellett valami rágcsa. tavaly ilyenkor pont egy ÍB-féle pogácsát turbóztam Zsuzsától kapott medvehagymával, idén is gondoltam folytatom ezt a szép hagyományt. ezúttal Magdi nagyi pogija volt az alaprecept, amibe nem kevés aprított medvehagymát kevertem. isteni lett, repertoárban a helye. ÍB-nek pedig ezúton is köszönet a telefonos segítségért.
E korábban jött haza, mert nekem dolgom volt a Csillagánizsban. hozta egy kollégáját is, kaptak házi pizzát.
az én vacsorám: : harcsa feketekagylóval és karfiollevessel (egy pohárban: blansírozott feketekagylók héj nélkül, rá egy gyömbéres-tejszínes karfiolkrémleves, rá egy kocka harcsa, amit sütés előtt citromos sóban pácoltunk, rá julienne-re vágott zöldalma és ibolya)
bőrén sült pontyszelet kerti zöldségekkel és paradicsomlével (paradicsom fehér levével tányér bekenve, rá ressre sütött kerti zöldségek, csak a bőrös felén sült pontyfilé, sok-sok zöldfűszer)
hidegen pácolt süllő cukkinivel és petrezselyemzselével (egy jó vajas krumplipüré, julienne-re vágott cukkini olívaolajon fokhagymával dinsztelve, azon pár szelet süllő-ceviche, és egy húsleves zselésítve jó sok petrezselyemmel, összetörve a tetején. az alja meleg, ahogy haladunk fölfelé, hidegebb. tízpontos)
jó volt, jó volt, kiderült, hogy amit én julienne-nek gondolok azt még négybe lehet vágni, meg az is, hogy a busával még Várvizi P sem nagyon tud mit kezdeni (a füstölésen kívül). meg az is, hogy abszolút hiányzik belőlem az a maximalizmus és precízió ami egy séfben meg kell hogy legyen, de ezt eddig is tudtuk :)

3 comments:

  1. Ezek szerint jó volt a halas!
    Köszi a hagyományteremtést!:-)

    ReplyDelete
  2. aha! neked meg kéz- és lábtörést mára! :)

    ReplyDelete