Monday 26 April 2010

spárga, eper, Segal

reggeli: frissensült bucik
ebéd: isteni sütőben sült zöld spárga hollandi mártással, nyers sonkával, desszert: joghurtos eperfagyi (idén másodszor)
vacsora: Csillagánizs, Segal Viktor, Fúzió vagy konfúzió. libamáj rizslapon sült újhagymával, tamarindmártással (erre a fogásra emlékszem a szépemlékű étteremből is). kacsa édesburgonyával és aszalt sárgabarackos chutneyval. kéksajtos csokiszuflé.
örömmel nyugtáztam, hogy Segal Viktor sem kínlódik a libamáj kierezésével, hacsak nem terrine készül belőle, az meg vicces volt, hogy a desszert szóról szóra ugyanaz, mint a jól bevált foolproof szufléreceptem (nem kell külön felverni a fehérjét, igazából egy ál-szuflé), amit a krakkói Ancora óta, ahol ez volt E kedvenc desszertje, csomószor csináltam kéksajttal is. persze tanultam újat is, a kacsamell tökéletesre sütését, meg azt, hogy milyen típusú tamarindot kell venni, no meg azt, hogy minden jó szakács fúziós konyhát visz, de ez már csak saját gondolat.

6 comments:

  1. Két kérdés izgat: 1. milyen a jó tamarind? 2. mi volt a chutney-ban? Épp én is ilyet tervezek már egy ideje...

    ReplyDelete
  2. tamarind: ha egészben veszed a gyümölcsöt (gyümölcs ez egyáltalán?) akkor a sweet típust kell keresni, ha pedig a tömbösített cuccot, akkor mindenképp a "wet" típusút, mert a másik egy száraz tömb, amiből lehetetlen bármit kicsiholni (ezt tapasztalatból is megerősítem)
    chutney: zöldalma, hagyma, aszalt sbarack egyforma apróra vágva, narancslé, almaecet
    cukor gyömbér chili koriander friss menta

    ReplyDelete
  3. Szerintem a chutney nem volt túl meggyőző, de a tamarindos máj nagyon vitte a prímet!

    ReplyDelete
  4. hú de izgi, Before, ki voltál??:)
    szerintem nem volt rossz, de ütötték egymást az édesburgonyával, kacsa+chutney vagy kacsa+édesburgonya jó volt, de nem állt a háromszög :p

    ReplyDelete
  5. Balázs :)
    Igen, szerintem a chutney lógott ki, se a kacsához, se az édesburgonyához nem passzolt, pedig azok ketten szerették egymást.
    Kacsamell szecsuáni borssal fűszerezve, zelleres-almás krumplipürével és hagymalekvárral. Ennél jobb kombót még nem ettem. :)

    ReplyDelete
  6. hello! :)) nos igen, ez a kombó már így képzeletben elég nyerő.

    ReplyDelete